Tuesday, March 26, 2013

Zašto je dobro imati svog brokera - Agenta - za nekretnine?



Sigurno ste se pitali: Čemu rad sa agencijom i agentom kada vam oni samo uzimaju pare?
Verovatno se niko nije ozbiljnije bavio tim pitanjem od strane samih agenata i agencija a bilo je loših iskustava u prošlosti tako da se kupci ne mogu kriviti.
Mi smo krivi i to pokušavam ispraviti i kroz ovaj tekst i pokušaću da objasnim našu ulogu u procesu kupovine i prodaje.
Treba znati da se svaki čovek plaši kupovine i mogućnosti da bude prevaren a mi prodavci smo uvek u glavama kupaca oni loši momci koji žele nešto da uvale, uzmu novac i pobegnu.
Da li je tako?
Ima takvih i oni nisu prodavci već prevaranti a sreo sam više takvih.

Danas imamo svoje bankare,  omiljene radnje, kafiće, dilere automobile, frizere a zašto je tako?
Osećamo se sigurno i ugodno jer znamo da oni misle na naše finansije, konobarica zna šta pijemo, diler automobila zna kakav automobil želimo da vozimo a frizer kako da nas ošiša, zar ne?
Broker za nekretnine ima specifičnu ulogu u procesu prodaje jer mora da sasluša kupca, zaista da ga čuje i pronađe pravu nekretninu za njega, adekvatnu i sa odgovarajućom cenom što je ponekad u domenu naučne fantastike.
Da, mi zastupamo interes kupca koji je naš klijent jer nas on plaća a mi moramo da nađemo najbolje rešenje.
I tako sam danas sa klijentima bio na '' terenu'' gledali smo nekretninu koja im je odgovarala ali je bila skuplja no što su očekivali, falilo im je skoro 1000e.
Šta je bio moj posao?
Njima da obezbedim krov nad glavom, vlasniku nekretnine da obezbedim kupca a sebi proviziju što sam i uspeo jer sam pregovarajući sa vlasnikom, uspeo da spustim cenu nekretnine za čak 3000e što ni sam nisam očekivao.
Da li moji klijenti misle da sam prevarant?
Da li prodavac kuće misli da sam prevarant?
Naravno da ne već su svi zadovoljni.
No, neki poslovi se ne završavaju tako lako i potrebni su meseci da bi se došlo do odgovarajuće nekretnine  i puno rada od strane brokera a on se sastoji od razgovora sa vlasnicima stanova, obilaženju istih, slikanju a ponekada se desi i da neko nazove agenciju tj mene i kaže: '' Ona moja kuća koju sam prodavao za
85 000 e moram za 15 dana najkasnije prodati pa spuštam cenu na 55 000e'' a koga ja pozivam?
Naravno,  klijenta kojem već neko vreme tražim kuću i on dobija neverovatnu priliku da za male pare kupi odličnu kuću a agencija je tu da proveri papire i potrudi se da sve prođe po zakonu.
E, to su prodavci odnosno konsultanti prodaje...vaši brokeri za nekretnine.








1 comments: